Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii 11 czerwca br. ogłosiło wyniki przetargu na narodowych brokerów usługi PEF (Platforma elektronicznego Fakturowania). Na stronie Ministerstwa można znaleźć szczegółowe informacje: https://mpit.bip.gov.pl/publiccontracts/view/11902.
Infinite jak Broker Platformy Elektronicznego Fakturowania tworzy narzędzie, które będzie służyć do obsługi i dokumentowania procesu realizacji przez zamawiających i wykonawców dostaw publicznych po udzieleniu zamówienia. Platforma będzie funkcjonować zgodnie ze standardami stowarzyszenia Open PEPOL oraz wytycznymi MPiT.
Stworzenie i uruchomienie PEF jest konsekwencją Dyrektywy 2014/55/UE Rady i Parlamentu Europejskiego o elektronicznym fakturowaniu w dostawach publicznych, która wprowadza obowiązek odbioru ustrukturyzowanych faktur elektronicznych przez kupującego.
Z dniem 18 kwietnia 2019r, wszystkie jednostki, które podlegają ustawie o zamówieniach publicznych mają obowiązek posiadania konta na Platformie Elektronicznego Fakturowania. Każdy, kto dostarcza usługi lub produkty będzie mógł przesłać fakturę elektroniczną poprzez PEF. Zarówno dostawcy jak i odbiorcy będą korzystać z gotowego narzędzia bezpłatnie, wystarczy założyć konto.
Obecnie trwają pracę nad platformą, ale już dziś można sprawdzić jak wygląda, poza tym jako twórcy zachęcamy do wyrażenia swojej opinii poprzez wypełnienie ankiety, która znajduje się przy platformie: https://demo.pef.cloud/.
Ważne daty w realizacji projektu:
- 20 lipca 2018 podpisanie umowy pomiędzy MPiT z Infinite Brokerem PEF
- 18 kwiecień 2019 odbiór pierwszych dokumentów faktur do zamówień powyżej 30.000 EUR od dostawców sektora publicznego
- Od II kw 2019 – implementacje kolejnych komunikatów
- 1 sierpień 2019 odbiór dokumentów faktur do zamówień poniżej 30.000 EUR od dostawców sektora publicznego
Poniżej prezentujemy uproszczoną architekturę systemu. Dokumenty będzie można odbierać lub wysyłać przez stronę www, wersję desktopową lub po uprzedniej integracji z API poprzez system z którego korzysta organizacja.